Brändi vai frendi?

Taco Bellin glow up ja nousu nevarista someilmiöksi ja gen Z:n lemppari yritystiliksi 💅

Mist me lähettiin

Taco Bell avattiin Suomeen vuonna 2017 – ja vuoteen 2023 asti somekanavissa vallitsi myyvä, tuotekeskeinen ja kädenlämpöinen meno. Oli perinteistä markkinointia, tylsää some-sisältöä ja alle 1000 someseuraajaa…. Aivan liian pitkään.

Miten me hoidettii homma

Ekaks, me heitettiin mäkeen kaikki liian brändäävät elementit, isot alkukirjaimet ja kielioppisäännöt. Niinku myös turhan viimeistelty sisältö ja käsinkirjoitetut tuotannot. Keskityttiin yhteisöön ja keskusteluun mainoksien sijaan.

2023 ENNEN

TUOTEKESKEINEN

2024 JÄLKEEN

VIIHDYTTÄVÄ

Uuden ja freesin lähesteymistavan ansiosta Taco Bellin TikTok keräs 10 tuhatta uutta seuraajaa neljässä kuukaudessa. Vuoden lopussa ero alkuun oli viel huikeempi.

1.1.2024

31.12.2024

Vastaanotto muutokselle oli hyvä

Taco Bellin viihdyttävyys ei rajottunu pelkkiin meemipostauksiin, trendeihin reagoimiseen ja oivaltaviin videoihin vaan panostettiin keskusteluun ja yhteisön rakentamiseen.

Yksityisviesteissä panostettiin ystävyyssuhteiden rakentamiseen

Sillon, kun gen Z haluu tietää adminin henkilöllisyyden, tietää et on tehnyt ainakin jotain oikein.

Taco Bellin admin nousi nevarista someilmiöks ja monien firmojen benchmarkiksi.

Aktiivinen ja lähestyttävä admin aktivoi myös TikTokin käyttäjiä julkaisemaan omia videoita Taco Bellin inspiroimana.

TikTokin tonari jalkautui myös katukuvaan ja kahden viikon kampanja-aikana Taco Bellin appi sai 4000 + uutta latausta.

Tulokset

+ 2092 %Uutta seuraajaa
50 000 000Näyttökertaa
45 000Kommenttia
8,66 %TikTok sitoutumisaste
2,05 %Instagram sitoutumisaste

Kaverillisen käyttäytymisen kautta koko brändi on nosteessa juuri oikean kohdeyleisön silmissä. Taco Bell Suomen admin käy jatkuvaa keskustelua ja luo ikonista tilaa siellä, missä kohderyhmämme nimenomaisesti viettää aikaa.

Marketing Manager, Taco Bell Suomi

Yhteistyökumppanit

Suunnittelu & tuotanto
Asiakas
Mediatoimisto